Norrønaprisen 2017 til Block Berge

01.06.2017 - 13:26

Under Norrønakonferansen 1. juni ble Block Berge Bygg tildelt den prestisjetunge Norrønaprisen for 2017. I juryens begrunnelse heter det blant annet at Block Berge Bygg får prisen for sin evne til omstilling.

”I perioder med lav aktivitet har de evnet å snu seg rundt til andre markeder. De har vært med på å bygge kuleskall til Condeep plattformer i Nordsjøen og mange næringsbygg."

"Vi er stolte, men også ydmyke, i forhold til å motta en så prestisjefylt pris."
-Adm.dir. Yngvar Karlsen, Block Berge Bygg

Utvikling og kompetansebygging

Juryen har også lagt vekt på Block Berge Byggs evne til utvikling og kompetansebygging:

”Gjennom mange år har bedriften opparbeidet solid kompetanse og kapasitet innen industriell tilnærming til byggeprosjekt. De legger vekt på kompetanse og motivasjon i organisasjonen for å oppnå sine mål og skape gode resultater. De har tradisjon for å rekruttere lærlinger og også traineer."

Stolt og glad

Administrerende direktør Yngvar Karlsen tok mot prisen. I sin takketale sa han blant annet:

- Vi er stolte, men også ydmyke, i forhold til å motta en så prestisjefylt pris. Dette er resultat av et kollektivt arbeid fra alle våre medarbeidere. Gjennom 51 år har vi beholdt våre to gründeres jærske pågangsmot og tro på utviklingspotensialet i regionen. I dag er vi også en nasjonal entreprenør.  Vi har prosjekter i hele Norge samt leveranser i Sverige og Danmark. I det krevende markedet vi opplever for tiden er dette svært god motivasjon. Vi takker for tilliten og Norrønaprisen.

Om Norrønaprisen:

Norrønaprisen har vært delt ut årlig siden 1990, og er en pris som henger høyt i næringslivet. Prisen tildeles enkeltpersoner eller firma som i særlig grad har bidratt til stimulans, vekst og utvikling av industri og næringsvirksomhet i Jær-regionen. Prisen deles ut i forbindelse med Norrønakonferanse, som arrangeres av Sandnes kommune, Sandnes Sparebank og Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

Adm.dir. Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg, tlf 916 64 951, yk@blockberge.no

LINK TIL SAKEN I STAVANGER AFTENBLAD