Block Berge Bygg bygger om og utvider M44 på Bryne

08.12.2016 - 12:09

Veidekkes datterselskap Block Berge Bygg har inngått avtale med Nedremarka Eiendom, som eies av Coop Sørvest og Coop Norge Eiendom, om ombygging og utvidelse av kjøpesenteret M44 på Bryne. Oppdraget er en totalentreprise verdt 110 millioner kroner ekskl. mva.

Prosjektet er utviklet av Nedremarka Eiendom i samarbeid med Block Berge Bygg og med Rambøll som arkitekt. Byggearbeidene omfatter en utvidelse på  9.000 m². Senteret vil etter utvidelsen inneholde flere nye spennende butikker og framstå som framtidsrettet og moderne.

Oppdraget innebærer også en stor grad av egenproduksjon for Block Berge Bygg som vil være viktig for aktiviteten i 2017.

- Vi er svært fornøyd med at Nedremarka Eiendom har valgt Block Berge Bygg som sin samarbeidspartner. Vi har lang erfaring og høy kompetanse i å gjennomføre byggeprosjekter på kjøpesentre som er i full drift, sier administrerende direktør Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg AS.

Prosjekteringen er allerede i gang, og de fysiske arbeider starter i januar 2017. Det nye senteret skal stå klart i april 2018.

Adm.dir. Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg, tlf 916 64 951, yk@blockberge.no

Daglig leder Eli Ulveseter i Nedremarka Eiendom, og senterleder M44, tlf. 990 99 079, eli@m44.no