Block Berge Bygg skal bygge Finansparken

29.06.2016 - 13:12

Block Berge Bygg AS har fått i oppdrag av SpareBank 1 SR-Bank å bygge Finansparken i Stavanger. Med sine 22.600 m2 blir dette Norges største næringsbygg basert på tre som bærende konstruksjoner. Oppdraget har en verdi på 406 millioner kroner ekskl. mva.

Det var fire aktører med i finalerunden om å få dette byggeoppdraget, og det er en grundig evalueringsprosess som ligger til grunn for valget. Block Berge Bygg AS leverte samlet sett det beste tilbudet både med hensyn til pris og kvalitet.

- Block Berge Bygg AS leverte det beste tilbudet, hva angår pris og kvalitet, og det er viktig at de i tillegg har til hensikt å benytte seg av et større antall lokale underleverandører. Dette vil kunne være av stor betydning for sysselsetting innen bygg og anlegg i regionen nå når tidene er mer krevende enn for kort tid siden, sier administrerende direktør Arne Austreid i Sparebank 1 SR-Bank.

- Vi er selvfølgelig svært fornøyd med at vi har blitt valgt som entreprenør. Det gir et godt grunnlag for videre utvikling, og prosjektet vil uten tvil bidra til å styrke oss som industriell samarbeidspartner for våre kunder. Det er spesielt gledelig i en tid der Rogaland opplever et langt tøffere byggmarked enn for bare kort tid siden. På vegne av alle våre ansatte og samarbeidspartnere er jeg spesielt glad for at vår lokale forankring og tilnærming har bidratt positivt. Vi ser fram til et godt samarbeid med Sparebank 1 SR-Bank, sier administrerende direktør Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg AS.

Første spadestikk tas etter sommeren, og bygget skal etter planen stå ferdig medio 2019.

Adm.dir. Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg, tlf 916 64 951, yk@blockberge.no