Block Berge Bygg AS bygger om Kvadrat kjøpesenter

09.11.2015 - 12:54

Block Berge Bygg AS har inngått avtale med Storebrand Eiendom om rehabilitering og ombygging av kjøpesenteret Kvadrat i Sandnes. Oppdraget er en totalentreprise verdt 105 millioner kroner ekskl. mva.

Prosjektet er utviklet av Storebrand Eiendom i samarbeid med Block Berge Bygg og omfatter cirka 2.000 m² nye arealer inne i eksisterende senter og 16.000 m² som rehabiliteres eller som blir berørt av ombyggingen. Senteret vil etter ombyggingen framstå med nye fellesarealer og nye spennende butikker.

Prosjektet innebærer også en stor grad av egenproduksjon for Block Berge Bygg, da flere innvendige konstruksjoner skal rives og nye dekker etableres med tilhørende konstruksjonsforsterkninger.

Block Berge Bygg har nylig fullført arbeidene med bygging av ny inngang syd på Kvadrat kjøpesenter. - Vi er svært fornøyd med at Storebrand Eiendom igjen har valgt Block Berge Bygg som sin samarbeidspartner. Vi har lang erfaring og høy kompetanse i å gjennomføre byggeprosjekter på kjøpesentre som er i full drift der våre prefabrikkerte løsninger muliggjør utbyggingen innenfor de avtalte tidsrammene, sier administrerende direktør Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg AS.

Prosjekteringen er allerede i gang, og de fysiske arbeider starter etter jul. Det nye senteret skal stå klart til julehandelen i 2016.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:

Yngvar Karlsen, adm. dir. i Block Berge Bygg, tlf 916 64 951, yk@blockberge.no

Helge Dieset, kommunikasjonssjef i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Block Berge Bygg er en av Rogalands ledende totalentreprenører samtidig som vi er ledende leverandør av prefabrikkerte konseptløsninger i betong. Omsetningen for 2014 var på 1.140 mill. kroner og har ca. 330 ansatte. Block Berge bygg ble etablert i 1966 av Gunnar Block Watne og Sigvald Bergesen d.y. Selskapet eies i dag 100 % av Veidekke ASA. Virksomheten er delt i 4 forretningsområder: totalentreprise næringsbygg, totalentreprise bolig, byggfornyelse og betongelement. Vi leverer prosjekt innen flere entrepriseformer, men med hovedfokus på totale leveranser.

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24 milliarder kroner (2014), og halvparten av de 7 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.