Block Berge Bygg utvider kjøpesenter i Harstad

19.01.2015 - 13:09

Veidekkes datterselskap Block Berge Bygg AS har fått i oppdrag av Coop Nords datterselskap Verkstedveien Eiendom AS å utvide Sjøkanten Senter i Harstad. Oppdraget innebærer oppføring av 19.600 m nye butikklokaler og et nytt parkeringshus på 7.400 m . Kontrakten har en verdi på 163 millioner kroner ekskl. mva.

Butikkarealet i Sjøkanten Senter skal utvides med nesten 20.000 m² over to plan. Block Berge Bygg skal levere et lukket råbygg med heiser og rulletrapper samt nytt parkeringshus over tre plan. Verkstedveien Eiendom skal i tillegg ruste opp eksisterende senter i forbindelse med utvidelsen slik at senteret vil fremstå som helhetlig, moderne og fremtidsrettet.

Råbygget fra Block Berge Bygg leveres med prefabrikkert gulv på grunn og betongelementer i sin helhet. Fasadene leveres i sort slipt larvikitt og hvit prikkmeislet betong. Det valgte byggesystemet gir store fordeler med tanke på energi, tetthet og ikke minst byggetid.

- Vi er svært godt fornøyd med at Verkstedveien Eiendom har valgt Block Berge Bygg AS. Vi har lang erfaring og høy kompetanse i å gjennomføre byggeprosjekter både på kjøpesentre og parkerings­hus. I samspill med byggherren har vi fått brukt vår kunnskap på utvikling og bygging med industriell forutsetning for å optimalisere hele byggeprosessen. Nå gleder vi oss til å komme i gang med byggearbeidene i Harstad, sier administrerende direktør Yngvar Karlsen i Block Berge Bygg AS.

Byggearbeidene starter i begynnelsen av februar og skal være ferdige i mai 2016.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke , for mer informasjon kontakt:

Adm. direktør Yngvar Karlsen, Block Berge Bygg AS, telefon 916 64 951, yk@blockberge.no

Kommunikasjonssjef Helge Dieset, Veidekke ASA, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Block Berge Bygg er en av Rogalands ledende totalentreprenører samtidig som vi er ledende leverandør av prefabrikkerte konseptløsninger i betong. Omsetningen for 2014 var på 1.140 mill. kroner og har ca. 330 ansatte. Block Berge bygg ble etablert i 1966 av Gunnar Block Watne og Sigvald Bergesen d.y. Selskapet eies i dag 100 % av Veidekke ASA. Virksomheten er delt i 4 forretningsområder: totalentreprise næringsbygg, totalentreprise bolig, byggfornyelse og betongelement. Vi leverer prosjekt innen flere entrepriseformer, men med hovedfokus på totale leveranser.

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24 milliarder kroner (2014), og halvparten av de 7 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.